Cheery Cakery


JOURNAL ABOUT ME ADD ME TWEET ME ASK ME NEW PAST +FOLLOW

suara kecil mangsa kekejaman
assalamualaikum.
bismillah.

daripada aku form one sampai sekarang, kalau dengar sahaja exam, aku tidak pernah gembira menyambut kehadirannya. dengan kompang bagai. jangan mimpi. jadi, memandangkan tahun baru ini, aku tidak punya azam. tidak pernah sekali dalam hidup aku, aku berazam. serious, tidak.

tapi takpe. simpan semua lauk-lauk basi 2012. taruk dalam peti, jangan bagi lalat masuk. sekarang fokus apa yang bakal dimasak untuk 2013. Allah Maha Besar. pastinya kapasiti otak masih dapat menampung bakal kenangan 2013.

jadi, ini tahun, aku jadi SPM victim. kenapa?!!! kenapa bertanda soal dengan tiga tanda seru itu sangat worse. aku masih lagi fikir seperti anak-anak kecil main guli. macam mana cara keluarkan guli kawan. entah. abaikan.

jika di-flashback, dua tahun dulu aku PMR candicate. comel sangat aku waktu tu. haha. dia pon masih dengan  aku. selalu sokong aku. nasihat serta memberi kata pujuk supaya aku bersemangat pabila aku dah macam down down to the earth. haha. bahagia LOL --'

ini tahun, bebanannya makin berat. dugaan lagi hebak daripada naik slide dekat Gambang Waterpark. dan dia tiada lagi untuk aku. menurut dia, esok dia mulai busy. practical dah start lah katakan. itu lah yang dibagitahu. sebelum ni pun, kami memang orang asing. tapi takpelah.

aku suka dia. tapi biarlah Allah yang menentukan segala-galanya.

aku belajar, aku exam, untuk ibu bapa. serius, aku tak pernah kisah apa yang aku dapat. tapi aku risaunya to the max apa perasaan ibu bapa. kalau dilihat pada contoh,  UPSR dahulu, aku ambil result sebatang kara. 5A. tak aku peduli. balik simpan slip tengok tv LIKE A BOSS. PMR dahulu sikit, mam datang kejap, 9A. aku ambil result, buat muka selamba tak percaya. tak menangis, tak berperasaan. tapi bila mam menangis, aku tak boleh, aku pun tiru dia sama menangis. kesudahannya, dengan Wany sekali menangis. dahsyat!

untuk rancangan masa depan, aku nak jadi robot ikut arahan ibu bapa. tapi, ura-ura mengatakan yang abah suruh aku pergi UTP keluar jadi engineer dekat Petronas. hmmm.

0 comment[s] | back to top